måndag 6 april 2009

Ny vän och regn

Jag har en svensk vän! Sanna från klassen följde med mig till lägenheten idag och vi drack te, pluggade och pratade kulturkrockar. Det var skönt att höra att man inte var ensam om sina tankar. Så nu har vi bestämt att vi ska träffas mer och hitta på saker. Känns super för jag började bli less på att äta ensam (hmm, efter bara två gånger) och har inte känt mig så jättetaggad att åka på utflykter själv.

Just nu öser regnet ner här utanför och jag har precis insett att jag tog med mig för lite kläder. Man tänker: Det är ju ändå ett medelhavsland så en vår/höstjacka kommer räcka. Men icke! Imorrn får jag nog inköpa en varmare tröja och ett par fingervantar. Känns sisådär när man hör att ni har 16 grader och sol i Sverige hehe! Missförstå mig rätt, jag är inte missunnsam, jag vet hur mycket svenskar behöver vår.

Kram tills nästa gång!

İyi akşamlar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar